W sumie moje problemy z przerywaniem zaczęły się od zmiany wyeksploatowanych świec fabrycznych 3-elektrodowych na 1-elektrodowe. Raz było gorzej, po zmniejszeniu przerwy lepiej, jednak szarpnięcia się pojawiają. Może te v-line 27 będa dobrym kompromisem, 3-elektrody i odstęp 0,8. Ja napewno je wypróbuje w swoim AQY
[O2] świece zapłonowe NGK do OCTAVII II 1.6 z LPG
Zwiń
X
-
Robię odkop, ponieważ zaczynam się szykować do wymiany świec.
Po 30tys ASO założyło mi NGK BKUR6ET-10 czyli takie, jakie dała fabryka.
Teraz zamierzam zrobić zmianę na BKUR6ET (V-line 27) albo na Denso K20TT.
...a może coś jeszcze innego? Coś się zmieniło w temacie świec do 1.6+LPG ? Może macie jakieś nowe doświadczenia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TwoBRobię odkop, ponieważ zaczynam się szykować do wymiany świec.
Po 30tys ASO założyło mi NGK BKUR6ET-10 czyli takie, jakie dała fabryka.
Teraz zamierzam zrobić zmianę na BKUR6ET (V-line 27) albo na Denso K20TT.
...a może coś jeszcze innego? Coś się zmieniło w temacie świec do 1.6+LPG ? Może macie jakieś nowe doświadczenia?Pozdrawiam GregorS
Komentarz
-
-
U mnie po 47 tys km ( zaczęły pojawiać się wypadania zapłonu na 1 cylindrze i poszarpywania na wolnych obrotach ) , założyłem dalej zestaw NGK BKUR6ET-10 Mady in Japan ( w oryginale były takie same tylko z logo audi i vw ), wypadania ustały a silnik po wymianie chodzi idealnie zarówno na benzynie jak i na gazie :lol: .
Z ciekawości chciałem zobaczyć ile wyjeżdżę na tych świecach , wiec świadomie przeciągałem wymianę , myślałem ze dociągną do 50 tys km ale jedna z nich padła wcześniej .
No i do wymiany nie trzeba ściągać kolektora tylko trzeba mieć dobry klucz przegubowy do świec ale z długą rączka minimum 30 cm , inaczej przy wykręcaniu zahacza się o kolektor ssący na drugim i trzecim cylindrze .
Komentarz
-
-
Wojtenio, wrzuć jakieś zdjęcie klucza którego używałeś do świec, lub zapodaj link do aukcji/sklepu, etc.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Klucz był standartowy , ale właśnie przy wykręcaniu 2 i 3 świecy okazał się za krótki i musiałem na szybko go zmodernizować , a że miałem tylko taki kawałek pręta zbrojeniowego pod ręką to wyszło jak na foto .
Ale najważniejsze że wykręca dobrze .
Więcej czasu mi zajęło dospawanie i doszlifowanie tego przedłużenia jak sama wymiana świec 8) .
Kiedyś był taki klucz , najzwyklejszy chyba marketowy .
Komentarz
-
-
Wojtenio, nic nie demontowałeś w komorze silnika przed wymianą świec?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Tylko zdjęcie fajek i nic więcej , no i trzeba odpiąć wtyczki od wtrysku benzyny na 2 i chyba 4 cylindrze bo łatwo je połamać przy wykręcaniu , sam zobaczysz że przeszkadzają .
Przy ściąganiu fajek najlepiej najpierw delikatnie podważyć je od dołu wkrętakiem , nie ciągnąć przypadkiem za przewód bo można wtedy je uszkodzić ( wyrwać przewód ).
Tak naprawdę do ściąganiu tych fajek to jest specjalny klucz ale w ten sposób co podałem też można .
Taki był stan ( widok ) przy wymianie świec .
Ani kolektor ani wtryski gazowe nie były ruszane .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtenioTaki był stan ( widok ) przy wymianie świec .
Ani kolektor ani wtryski gazowe nie były ruszane .
PS. Jaki masz przebieg u siebie że masz taki czysty silnik? Ja mam 30.000 i trochę syfu jest, a u Ciebie widze fabryka :P
Komentarz
-
-
lockin,
Jaki masz przebieg u siebie że masz taki czysty silnik? Ja mam 30.000 i trochę syfu jest, a u Ciebie widze fabryka
Odpowiedź co do klucza kolega dał wyżej .
patrykL
Kolego Wojtenio, dobrze widze, ze masz kolektor od fabrycznej wersji z lpg? podminiles czy taki był?
Wcześniej miałem tak jak na foto u kolegi lockin ale to zmieniłem , opis tutaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtenioprzerobiony jest tylko uchwyt trzymający wtryskiwacze , tak jak widać na fotce są teraz inaczej umiejscowione
[ Dodano: Pią 02 Maj, 14 09:25 ]
Potwierdzam organoleptycznie - demontaż kolektora jest zbędny.
Klucz do świec nasadowy z łamanym przegubem spokojnie daje radę. Tak jak pisał kolega Wojtenio trzeba zdjąć 2 wtyczki z wtryskiwaczy benzynowych, następnie ściągnąć fajki - mnie pomogły długie, wąskie, zakrzywione szczypce.
Zamontowałem świece BKUR6ET i po wymianie pracuje jakby równiej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez mkania777czy w 1.6 BSE + LPG LR jeździ ktoś z Was na świecach NGK BKR6EIX-11 (jednoelektrodowe irydowe)?
Komentarz
-
-
A ja mam takie pytanie, kto odpowie mi jakie przewody WN NGK pasują do O2Tour 1.6BSE ???
Nie chodzi mi oto jak się ktoś domyśla, lub patrzył w katalog NGK gdzie nie ma silnika BSE. Chodzi mi o osobę która kupiła, założyła i potwierdza że nie były za krótkie...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Koledzy witam, odświeżam temat, czy ktoś może potwierdzić opinie o irydowych? nie mam LPG i chciałbym je wrzucić [/quote]
Skoro nie masz LPG to po co ?
Załóż NGK Vline 27 i będziesz zadowolony.[/quote]
gregors kolego, czytasz ze zrozumieniem? mkania 777 napisał że gaziarze odradzają irydowe do LPG! stąd moje pytanie czy ktoś, kto nie ma podtlenku LPG stosował te świece!
Komentarz
-
Komentarz